Monday 25 April 2011

Kehidupan Campus


                                                                                                                                                                                                           Masa begitu cepat berlalu...genap sudah 3 tahun aku bergelar seorang mahasiswi universiti...
Bagiku seperti baru semalam kakiku melangkah masuk ke alam campus, rupanya ianya akan berakhir tidak lama lagi..impain selama ini ingin menjadi graduan universiti hampir terlaksana, pelbagai dugaan yang perlu dihadapi sebelum dapat sampai ke tahap ini..Aku bersyukur ke hadratmu Ya Allah...setiap semester yang di lalui di campus ini mempunyai pelbagai kisah suka dan duka bersama teman-teman seperjuangan yang mana akan aku tinggalkan tidak lama lagi...Terasa berat hati untuk meninggalkan semuanya tetapi apa yang pasti ianya akan menjadi suatu memori yang akan tersemat di hati buat selama-lamanya...di perbukitan ilmu UKM ini aku telah mengenal erti persahabatan dan mengenal erti hidup berdikari, banyak benda baru yang dapat aku pelajari di sini yang mana menjadikan diriku lebih menghargai sesuatu perkara...dan di sini juga tempat untuk aku mematangkan diri...rasa sayu dan sedih menyelubungi diri tatkala memikirkan hari demi hari yang bakal ditinggalkan...hanya tinggal satu kertas exam lagi untuk aku berjuang di dalam dewan peperiksaan dan setelah tamat maka ianya bererti tamat sudah kehidupan sebagai seorang mahasiswi...ada perasaan sedih dan gembira dapat dirasai tetapi ianya tetap akan berlaku...selepas tamat pengajian ini, bermula pula kehidupan baru yang harus ditempuhi dan banyak jua ranjau onak berduri yang harus dihadapi...apa yang penting matlamat itu perlu ada untuk mencapai sesuatu...


No comments:

Post a Comment