Wednesday 27 April 2011

ERTI KEHIDUPAN SEBENAR

Tanggal 27 Apr 2011, adela penamat bagi peperiksaanku di UKM...akhirnya selama 3 tahun aku menuntut ilmu di sini, inilah hari terakhir buatku sbg seorang student...
Pelbagai ujian yg telah diharungi, apa yang pasti ku panjatkan syukur ke hadrat Illahi kerana aku telah smpai ke tahap ini...selepas ini, hanya menunggu keputusan dan aku telah sedaya upaya menjawab soalan2 peperiksaan tersebut dengan usahaku sendiri..Natijahnya adalah itu daya usaha ku sendiri dan hasilnya nanti diriku jua yang akan memperolehinya....

Hari ini juga aku mengenal erti sebenar hidup berdikari tanpa mengharapkan sesiapa dan hari ini juga aku merasa sedih di atas perpisahan yang berlaku dengan ex-roomate ku selama 3 tahun perkenalan..walaupun hanya 1 tahun tinggal sebilik dengannya tapi keakraban antara kami masih berterusan hingga kini...aku selesa mengenali dirinya kerana dialah yang sentiasa memberi kata2 semangat dan nasihat, mengajar aku hidup berdikari di UKM tanpa perlu bergantung harap dengan sesiapa pun dan sentiasa berkongsi suka dan duka bersama2...rasa sebak di hati sewaktu menghantarnya pulang ke Hentian Duta dan sewaktu die memeluk erat tubuhku, aku tidak dapat menahan air mata tapi " Setiap Pertemuan Itu Pasti Akan Ada Perpisahan" .. aku memandu seorang diri pulang ke UKM dan terpaksa berhadapan dengan kesesakan lalu lintas tetapi aku tetap memberanikan diri disebabkan aku teringat kata2 sahabatku agar yakin pada diri...memang ianya menguji kesabaranku sewaktu memandu di dalam kesesakan kerana aku pertama kali memandu seorang diri dan di lebuhraya huhu...tapi bagiku ia pengalaman yang cukup berharga kerana akhirnya aku selamat sampai ke UKM...apabila difikirkan balik ianya seperti suatu kepuasan utk diriku kerana selepas tamat exam hari ini, aku berhadapan pula dengan kesabaran memandu di dalam kesesakan dan pelbagai ragam pemandu di jalanan..walau apepun aku puas untuk pengalaman hari ini dan pastinya aku tidak akan serik....

Hari ini ada suka dan duka..hanya linangan air mata sentiasa menemani hidupku....terima kasih banyak kpd shbtku yang mana ku menganggap dirinya seperti kakakku sendiri...dan ku ucapkan "SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT DIRIMU" walaupun majlisnya masih belum berlangsung hehe~
akan ku simpan setiap gambar kenangan kita bersama~



Sweet moment wif Kak Hana

No comments:

Post a Comment